Wat doet de MR?
Voor heel wat belangrijke beslissingen op schoolniveau dient directie de ouders en het personeel te raadplegen. Zoals bepaald in de Wet Medezeggenschap op Scholen (WMS), gebeurt dat via de MR. De MR heeft een uitdrukkelijke functie:

    1. De MR functioneert als een klankbord en sparringpartner voor het team en de directie én voor ouders. De MR denkt kritisch, maar opbouwend, mee over beleidsvoornemens, nieuwe ontwikkelingen en beheer.
    2. Medezeggenschap bij bepaalde onderwerpen. Deze zijn in de Wet Medezeggenschap vastgelegd en variëren van meedenken, (gevraagd en ongevraagd) advies geven tot instemmingsrecht. Dit is per onderwerp verschillend. Onder andere:
      Schoolrooster
      Formatie
      Lerarentekort
      De uitbreiding van de school

Daarnaast kan de MR zelf relevante onderwerpen aan de orde stellen, die zij van belang acht voor de school en de leerlingen.

Lid zijn van de MR geeft je de gelegenheid mee te denken en de mening van alle ouders/verzorgers te geven over wat er op de school van uw kind gebeurt en de school te adviseren.

Hoe wordt je MR-lid?
Leerkrachten of medewerkers van de school worden lid van de MR door een stemming onder de medewerkers.
Iedere ouder/verzorger van een leerling van de Muiderkring kan zich kandidaat stellen voor de oudergeleding. Na elke termijn van een MR-lid of bij vroegtijdige beëindiging van een oudergeleding MR-deelname wordt een verkiezing georganiseerd, waarin ouders/verzorgers stemmen op kandidaten.

Huidige samenstelling MR
De Medezeggenschapsraad (MR) van basisschool Muiderkring is vastgesteld op een totaal van 6 leden, waarvan 3 personeelsleden van de Muiderkring, en 3 ouders/ verzorgers.

Momenteel bestaat de MR uit de volgende personen:

Leerkrachten:

  • Olga Aussems (leerkracht Groep 1/2)
  • Guido Bas (leerkracht Groep 7/8)
  • Rachel Korpershoek (leerkracht Groep 3)

Oudergeleding:

  • Robert Haringsma (voorzitter)
  • Frank Prinsen
  • Susanne Kuil

Contactgegevens
De MR is bereikbaar per email via Muiderkring.MR@askoscholen.nl